Napinaa treeneistä...

Kaikki treeneihin liittyvä tänne.

Moderators: Kaunispoika, modet

Post Reply
VS_001
Jäsen
Jäsen

Napinaa treeneistä...

Post by VS_001 »

Haluaisin nostaa esille muutaman jutun treenien toimivuuden suhteen.

Ensiksi:
Treenien rakennus/purku.
Tämä on tärke aihe, jonka tehokkuus on suoraan verrannollinen käytettävissä olevaan treeniaikaan ja muutaman tyypin vitutuskäyrän hetkellisiin arvoihin. Tässä asiassa on erityisen tärkeää, että jokainen osallistuu sekä rakennukseen, että purkuun. Meillä ei ole olemassa palkattuja miehiä tätä varten ja siksi kaikki on tehtävä itse. Mielestäni paikanpäälle kannattaisi tähdätä viimeistään 10.45, niin ehtii vaihtaa kamppeet ja aloittaa kentän laittamisen ajallaan.

Toinen juttu:
Treenikuri.
Aihe kuulostaa hieman jyrkältä, mutta on erityisen tärkeä käytännön sujuvuuden ja tehokkuuden kannalta. Mikäli näitä sanotaan treeneiksi, olisi mukava, että ne myös näyttäisivät ja tuntuisivat treeneiltä. Perusjuttuna se, että jos joku on viitsinyt miettiä jotain ohjelmaa ja vaivautuu sitä muillekin vetämään, olisi edes kohtuullista, että kaveria kunnioitetaan kuuntelemalla ja olemalla paikalla, kun alkaa tapahtua. Tämän helpottamiseksi voisi tähdätä jonkinlaiseen aikatauluun treenihommissa, jotta saataisiin tauot pidetyä yhtäaikaa ja aloitettua treenaaminen yhtä aikaa. Pallojen kerääminen luo oman pakollisen pikkutaukonsa väistämättä, mutta voisiko keräilytauot pitää tehokkaammin ja lyhyempinä ja pitää esim. yksi pidempi tauko keskellä treenejä, milloin voisi jaaritella enemmän kuulumisia yms.

Kolmas:
Tarvittavan kaluston säilytys, kuljetus, ylläpito ja huolto.
Kummasti jokaisella sattuu jotain menoa tai muuten vain kiinnostavia kohteita katossa, lattiassa tai seinissä, kun kysellään, kuka ottaa akut ja ilmapullot. Tähän hommaan on saatava vastaavat tai sitten oikeasti toimiva vuorolista. Yksi mahdollisuus olisi esim. kaluston vastuuhenkilöiden vapautus muista velvotteista, kuten kentän kasauksesta ja purusta. Itse olen valmis ottamaan vastuun akuista ja tuulettimista ja niiden huollosta ja latauksesta. Ilmahuoltoon on tulossa helpotusta, kunhan omaan kompuraan on riittävästi rahaa.

Neljäs:
Maksujen hoitaminen ja siihen tarvittavan järjestelmän ylläpito.
Tällä puolella on erityisen suuri taipumus joutua hunningolle. Mikäli maksuja ei suoriteta ja sitä ei kunnolla seurata, tämä toiminta loppuu, ennen kuin se on kunnolla edes alkanutkaan. Kukaan ei pidä vapaamatkustajista.

Viides:
Omien varusteiden säätö ja rassaus.
Tehkää tämä kotona ja edellisenä päivänä, jos mahdollista. Vaihtakaa paristot, putsatkaa loaderi yms. etukäteen. Mutkan käyttökuntoon laitossa ei oikeasti mene montaa minuuttia(tai edes sekuntia), kun sitä viitsii edes yhtään kotona huoltaa. Mielestäni yhteistä aikaa ei kannata tuhlata näiden perushommien värkkäämiseen. Kronotus onkin sitten asia erikseen ja sen voisi tehdä treenien aluksi, kunhan kenttä on ensiksi pystytetty.

Tarkoitukseni ei ole kuulostaa tiukkapipoiselta tai ikävältä, mutta homma ei vaan täysin vielä toimi. Itsekään en ole synnitön missään kohdassa, mutta kehitys vaatii keskustelua ja asioiden esilletuomista. Antakaa kommentteja ja ehdotuksia, niin saadaan homma rullaamaan.

Vaikka sisäkausi loppuukin melko pian, pätee useimmat kohdat mielestäni myös ulkohommiin.
-Veikko Suihkonen-
Pete
Site Admin
Site Admin

Post by Pete »

Veikko puhuu asiaa.

Ite tossa hoksasin tuota likiessani että olen mm. syyllistynyt nyt siihen etten ole maksanut noita maksuja :oops:
Pitää hoitaa ne pois.

=====================

Mutta joka tapauksessa lähtökohdallisesti itse voisin sanoa noita neuvoja hyväksi. Ainut oikein hankala juttu on toi huolto... mm. ilmahuolto nyt jne.
Taitaa olla vaan viisainta sopia lista siihen kuka milloinkin käy täyttään. Jos on jotain esteitä niin sitten vaihtaa vuoroa jonkun kanssa ja sillä hyvä.

Kentän pystytys on pikku juttu kuhan kaikki siihen tosiaan osallistuu... pari viikkoa sitten oli aikas hyvä esimerkki tuosta.

Nyt vaan sitten aika taulu kehiin. esim. KAIKKI ON HALLILLA 10:45! jos myöhästyy ilma hyvää syytä / ilmoittamatta siitä kenellekään, ampuu jokainen boxin päin näköä :twisted:
No joo...

10:45, jonka jälkeen kerkee vaihtaa kamat tuossa 15:min:ssa ja alkaa kentän pystytykseen klo 11:00... se ottaa max 30min jonka jälkeen klo 12:00 mennessä on jo kerinnyt sutia tovin aikaa...
Petri Honkala
Paranoia / Ruma Q

>> Powerplay | JT USA | NXe | Severe Paintball <<
Rajis
Jäsen
Jäsen

Post by Rajis »

Kunhan tässä kerkeän niin katselen että ketkä ovat maksaneet minkäkin verran treenaamisesta.

Tuo yhdistyksen/yhteisten tavaroiden säilytys on tainut olla aina vähä ongelmallista. Paras ratkaisu varmaan olis jos ne mahtus jonku nurkkiin pyörimään ja kyseinen kaveri sais sitte käydä vaikka ilmatteeks treenaileen.. tms.
Tietysti voi tehdä jonku listan että kenen pitää ottaa ne milloinkin mutta ongelmaksi muodostuu taas nämä välimatkat ja epätietoisuus seuraaviin treeneihin pääsemisestä.
Mika Rajaniemi
Paranoia ry
Suomen Paintball-liitto

"On käräjät, hovi ja oman käden oikeus, ja oman käden oikeus on se korkein vitun oikeus"
VS_001
Jäsen
Jäsen

Post by VS_001 »

Minusta tuo Rajiksen ehdotus on hyvä. Siinä on rahallinen porkkana, mikä ei toisaalta ole keneltäkään pois.
-Veikko Suihkonen-
japakkomies
Jäsen
Jäsen

Post by japakkomies »

VS_001 wrote:Minusta tuo Rajiksen ehdotus on hyvä. Siinä on rahallinen porkkana, mikä ei toisaalta ole keneltäkään pois.
Pitäsiköhän minun ottaa köyhyyden nimissä tuollainen taakka kannettavaksi...
Jarmo Häivälä
Paranoia ry

Voittaminen on häviäjien hommaa. Minä tykkään pelata.
AT
Jäsen
Jäsen

Post by AT »

Kannatetaan tuota ehdotusta. Itse hoidan mielelläni sellaiset asiat, joita täältä "periferiasta" voin. Eli saa nakittaa. Jos esim. snapboxiin saa tehdä verkosta uuden keräysverkon, teen sen mielelläni ensi sunnuntaina leikkaamastani palasta. Tähän tarvin tietenkin omistajien luvan, jotten joudu syytetyn penkille. Tarvitaanko sitä siis?
Antti.Tikkakoski [at] destia . fi
040 749 1441
Kaunispoika
Jäsen
Jäsen

Post by Kaunispoika »

tarvitaan
ja tuo treenikäyttäytyminen on tärkee asia.
Paras olisi että treeneissä ollaan tehokkaita.
Tehdään hyvässä fiiliksessä sitä duunia ja puhutaan paskaa sitten treenien jälkeen.

Kaikki saavat silloin mahdollisimman paljon irti tuosta hommasta.
VS_001
Jäsen
Jäsen

Post by VS_001 »

japakkomies wrote: Pitäsiköhän minun ottaa köyhyyden nimissä tuollainen taakka kannettavaksi...
Ellei kenelläkään ole tässä asiassa kummempaa sanottavaa, olkoon tehtävä Japan. Voin luovuttaa ilmapullot sinulle vaikkapa huomenissa lounaan yhteydessä.

Miten on akkujen laita? Yhdistetäänkö vastuu vai jaetaanko? Minä voin ottaa nakin harteilleni, mikäli hommat pidetään erillään.
-Veikko Suihkonen-
tazzu
Jäsen
Jäsen

Post by tazzu »

Minä voin akkuja huoltaa aina välillä. En voi niitä kuitenkaan aina ottaa vastuulleni.
Tähän jos saisi muutaman jampan (Veikko?, joku muu?, minä) jotka keskenään niitä veivaa ja huolehtii.
Mutta itse voin kyllä ottaa välillä ne vastuulleni.
Ja jos tässä akku hommassa nyt muutama vastuullinen on niin ne voisi keskenään päättää miten tuon yhden "porkkanan" jakaa.
Itselleni se ei ole niin tärkeä.
-Matti Alpua-
Post Reply