20.05.2006 - Metsäliiga 2006 - Paason osakilpailu

Ilmoittautumiset kaikille avoimiin peleihin ja tiedotteet peleistä.

Moderators: VS_001, modet

Post Reply
User avatar
japakkomies
Jäsen
Jäsen
Posts: 3579
Joined: 24 Mar 2005, 16:42
Location: Ylivieska
Contact:

20.05.2006 - Metsäliiga 2006 - Paason osakilpailu

Post by japakkomies »

http://www.splatweb.net/www/splatboard/ ... highlight=

Aikataulu
1-kierros: toukokuu 20.5.2006, Paaso, järjestäjä SWAT
Ilmoittautuneet:
* SiPa
* Sturmhunden
* HCS

2-kierros: kesäkuu 03.6.2006, Launonen, järjestäjä HCS
3-kierros: heinäkuu 01.7.2006, ?, järjestäjä SIPA

Liigan pisteytys
* Järjestävä joukkue 3p (järjestävä joukkue ei itse pelaa omalla kierroksella)
* Kierroksen voittaja 3p
* Kierroksen kakkonen 1p


Mikäli osakilpailun voittajat päätyvät tasapeliin, saavat kumpikin 3p. Tällöin toisesta sijasta ei jaeta pisteitä.

Mikäli osakilpailussa toiseksi sijoittuneet päätyvät tasapeliin, saavat kumpikin 1p.
Kierroskohtaiset pisteytykset ja säännöt


PELAAJAMÄÄRÄ: 3 – 5 joukkuetta, joiden pelaajamäärää ei ole rajoitettu, mutta vain 5 pelaajaa voi osallistua kerralla peliin.


ILMOITTAUTUMINEN: 50€ / joukkue, joka maksetaan järjestäjän tilille. HUOM! Kauden aikana kierroksen järjestävä joukkue ei maksa osallistumismaksuja.
Esimerkkipäivän aikataulu:
9:00 Kapteenien kokous
9:30 Skenaariotehtävät

Esim. 2 tehtävää. Järjestävä joukkue toimii maaliosastona ja tuomareina. Järjestävällä joukkueella on vapaat kädet skenaariotehtävien toteutukseen. Tehtävät tulee kuitenkin pyrkiä järjestämään mahdollisimman samanlaisina kaikille joukkueille (maaliryhmä ei korjaa omia virheitään saadun kokemuksen perusteella. Esim. huonosti sijoittunut maaliryhmän pelaaja ei etsi parempaa suojaa seuraavan joukkueen tullessa rastille).


SKENAARIOIDEN PISTEYTYS
Pisteytys järjestetään siten, että skenaarioista saadut pisteet ovat hieman alle puolet koko päivän maksimipisteistä.

Esim. Kierrokselle osallistuu 5 joukkuetta, jolloin jokainen joukkue pelaa neljä lippupeliä => max 12p. Tällöin suositeltava maksimipistemäärä skenaarioista 10p (2x5p).

Skenaarioissa käytetään porrastettua pisteytystä. Osittaisesta onnistumisesta saa myös pisteitä. Esim. saattotehtävä, radan pituus 300m. max 5p.

- 1 piste tehtävän loppuun saattaminen (kohde puhtaana maaliin)
- 1 piste per 100 m, kun saatettava kohde pysynyt puhtaana. max 3p
- 1 piste, jos yhtään suorittajaa ei ole eliminoitu


12:30 – Lippupelit

Pelataan 5 hengen joukkueilla 10 min erillä round-robin, eli pelataan kerran kutakin vastustajaa vastaan. Minuuttiaikataulu on tehty siksi, että venymisiä ei tapahtuisi.

Peli alkaa, vaikka joukkueella ei olisi kaikki pelaajat paikalla.

Peli päättyy ensimmäiseen kotiutukseen, mikäli lipunkantaja on puhdas.

Peli päättyy peliajan loputtua tuomarin merkkiin.

Boxilimiitti (tai max 200 palloa) kahdesta syystä:

a) voidaan sallia kaikki tulimoodit ja
b) vähemmän palloa = enemmän liikettä,

mikä takaa nopeammat pelit.


LIPPUPELIEN PISTEYTYS
- Kosketus vastustajan lippuun 1p
- Vastustajan lipun palautus ennalta sovittuun paikkaa 1p
- Koskematon oma lippu 1p


Yhteensä yhdestä lippupelistä on mahdollisuus saada 3p.

Yleiset pelisäännöt

Yleissäännöt noudattavat yleisesti hyväksyttyjä paintball-sääntöjä:

Turvallisuus: Piippusukka tai -tulppa on pidettävä päällä kaikkialla muualla paitsi rasteilla ja pelissä. Joukkueen mukana kulkeva tuomari valvoo tätä ja kolmannesta huomautuksesta tulee -1 piste. Maskeja ei saa poistaa päästä missään vaiheessa pelin ollessa kesken. Merkkaimet tulee olla säädetty siten, että lähtönopeus on 300 fps tai sen alle. Peli voidaan keskeyttää PELI SEIS komennolla minkä tahansa vaaratilanteen aikana, pelaajan maski putoaa, sivullinen tulee alueelle, pelaaja tai joku muu peliin liittyvä tai liittymätön henkilö vammautuu jne. Huudon ovat kaikki velvollisia myös toistamaan. Peli jatkuu tuomarin toimesta.

Pallon osuma: Pelaaja on eliminoitu, kun pallo hajoaa jättäen havaittavan maalijäljen mihin tahansa, pelaajaan tai pelaajan hallussa olevaan varusteeseen. Riittää, että tuore (mahdollisesti kuoren paloja seassa) maalijälki on euron kolikkoa pienempikin, jos osuma selvästi tuntuu tai jos tuomari näki osumakohdan ja siitä tuo maali löytyy. 'Hipaisuista' (=ei maalijälkeä) eikä selvistä roiskeista eliminoidu. Pelaaja on velvollinen osuman tuntiessaan tarkistamaan maalijälki joko itse tai lähimmän pelaajan toimesta tai tuomarilta, tässä järjestyksessä. Maalia ei saa kädellä tunnustella, sillä tämä voidaan katsoa pyyhkimiseksi. Mikäli ketään ei ole lähettyvillä, tulee pelaajan kutsua tuomari luokseen. Ampumista eikä muutakaan pelaamista saa jatkaa niin kauan kuin tarkistus on tehty. Mikäli pelaaja tarkistusta odottaessaan saa uuden, selvemmän osuman, on pelaaja eliminoitu. (Mikäli tuomari julistaa pelaajan neutraaliksi tarkistusta tehdessään, ja pelaaja saa tällöin osuman, pyyhitään tämä osuma pelaajalta. Neutraaliksi julistusta kuitenkin vältetään.)

Kranaatin osuma: Kun kranaatti (maalikranaatti tai kranaattia äänellä simuloiva räjähde) laukeaa 5 m etäisyydellä pelaajasta, ilman että välissä on selvää ja tukevaa estettä, on pelaaja eliminoitu. Maalikranaatin ei siis tarvitse jättää pelaajaan mitään jälkeä.

Rangaistukset (turnauspeleistä lainaten): Tehtävän tai pelin jatkamisesta osuman kanssa: Pelaaja sekä yksi tiimikaveri eliminoidaan. Törkeästä pelin jatkamisesta eliminoidaan pelaajan itsensä lisäksi 2 lähintä tiimikaveria. Tuomarin havaitsemasta pyyhkimisestä seuraa suoraan pelaajan sekä 3 lähimmän pelitoverin eliminointi. Mikäli lisäeliminointeja ei voida enää suorittaa, saa joukkue pisterangaistuksen, joka on -1 piste per lisäeliminointi.
Jarmo Häivälä
Paranoia ry


Voittaminen on häviäjien hommaa. Minä tykkään pelata.
Post Reply