Ulappapuhvelien Scenaario 4.6

Ilmoittautumiset kaikille avoimiin peleihin ja tiedotteet peleistä.

Moderators: VS_001, modet

japakkomies
Jäsen
Jäsen

Post by japakkomies »

Itse olen melkoisen kahden vaiheilla. Olen jo 5 viikkoa joka viikonloppu ollut pelaamassa jossain. Vois olla ehkä tauon paikka, kun PoSekin on siitä seuraavana vloppuna.
Jarmo Häivälä
Paranoia ry

Voittaminen on häviäjien hommaa. Minä tykkään pelata.
VS_001
Jäsen
Jäsen

Post by VS_001 »

Tämän jälkeen tuleekin pidempi tauko metsäpelien puolelta. Omia pelejä ollaan tuskin järjestämässä ennen elokuuta. (mahdolliset harjoitukset poisluettuna)

Elättelin toiveita, että Lohtajalla oltaisiin päästy treenaamaan PML-kuvioita, mutta tyngäksi näyttää jäävän.
-Veikko Suihkonen-
Arppa
Jäsen
Jäsen

Post by Arppa »

en tulossa maanantai töitä
Totuus on tyranni.

URHO voittaa kaikki
Henri
Jäsen
Jäsen

Post by Henri »

BOING,

Nyt kun minullakin on ilmapullo, niin kysyisin että onko mukaan tulossa täyttöpullo :shock: ??
Henri Vierumäki
Paranoia ry

"Hey beautiful, I dont care if you think Brad Pitt when we have sex"
VS_001
Jäsen
Jäsen

Post by VS_001 »

Kyllä, ilmapullo on tulossa mukaan.
-Veikko Suihkonen-
Rajis
Jäsen
Jäsen

Post by Rajis »

Tuli valitettavasti työkomennus yöksi joten joudun jättämään lohtajan reissun väliin.
Mika Rajaniemi
Paranoia ry
Suomen Paintball-liitto

"On käräjät, hovi ja oman käden oikeus, ja oman käden oikeus on se korkein vitun oikeus"
Henri
Jäsen
Jäsen

Post by Henri »

Moneltako lähtään ja mistä?
Henri Vierumäki
Paranoia ry

Henri
Jäsen
Jäsen

Post by Henri »

vai lähtäänkö??? noh olen kuiten valmiudessa aamulla
Henri Vierumäki
Paranoia ry

Orgil
Jäsen
Jäsen

Post by Orgil »

Mihin mä ne rajiksen kamppeet tiputan? Japalle?
Jos tuntuu siltä, etteivät aikuiset kuuntele tai ota asiaa vakavasti, älä luovuta. Voit aina soittaa Kiusattujen Tuki ry:n auttavaan puhelimeen 0800-9-7474. Puhelu on sinulle ilmainen, joten sinun ei tarvitse pelätä suuria puhelinkuluja.
Rajis
Jäsen
Jäsen

Post by Rajis »

Orgil wrote:Mihin mä ne rajiksen kamppeet tiputan? Japalle?
Kenellä nyt sitte ne mun kamppeet onkin niin Seppälän poika Aki keräilee ne kyytiin..
Mika Rajaniemi
Paranoia ry
Suomen Paintball-liitto

"On käräjät, hovi ja oman käden oikeus, ja oman käden oikeus on se korkein vitun oikeus"
Orgil
Jäsen
Jäsen

Post by Orgil »

mulla ne on edelleen eli jos ne haluaa niin ottaa ajoissa yhteyttä että koska ollaan niitä noutamassa.
Jos tuntuu siltä, etteivät aikuiset kuuntele tai ota asiaa vakavasti, älä luovuta. Voit aina soittaa Kiusattujen Tuki ry:n auttavaan puhelimeen 0800-9-7474. Puhelu on sinulle ilmainen, joten sinun ei tarvitse pelätä suuria puhelinkuluja.
Henri
Jäsen
Jäsen

Post by Henri »

PELIT OLI MAHTAVAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hieno toteutus, hyvät rekvisiitat, hyvät tehtävät :supz: :rock: :prayer: :heart:
Henri Vierumäki
Paranoia ry

Orgil
Jäsen
Jäsen

Post by Orgil »

Joku voisi tarkentaa tätä henrin fiilistelyä. Millaisia tehtäviä ja mitä oppia meidän omiin peleihin voisi sieltä tuoda?
VS_001
Jäsen
Jäsen

Post by VS_001 »

Henri vei kyllä jalat suustani.

Pelit oli hyvin organisoitu, rekvisiitat oli hienot ja tehtävänantolaput oli toteutettu ammattimaisella otteella. Toisaalta pelit oli suunniteltu joustavaksi, että pelaajien vähyys ei estänyt skenaariota toteutumasta. Lisäksi käytössä oli rynnäkkökilpiä, mikä saattoi antaa yllättävää etua suorassa tulitaistelussa. Kuula tosin kiemurteli mitä ihmeellisempiä reittejä vastustejien ruhoihin ja raatoa tuli kilvistä huolimatta.

Suosittelen lähtemään toiseen koitokseen mukaan. Tämä oli siis "Nitro pt. 1". Toinen osa on tulossa myöhemmin kesällä.

Nitro pt. 1 lyhyesti:

Ensimmäisessä osassa terroristiryhmä piti hallussaan rakennuskompleksia, jossa säilytettiin kemiallisia aseita ja ohjuksia.(Kyllä, siellä oli ohjus. :)) Asemateriaalin kuljetuksessa tuli käyttää kumihansikkaita, jotta kantaja itse ei saastuisi. Vastaterroristiryhmän tavoitteena oli saada biologinen asemateriaali haltuun ja terroristit yrittivät estää sen raivoisasti taistellen. Viisi vastaterroristia hyökkäsi metsän läpi talolle, kun neljä terroristia puolusti kompleksia. Kaksi hyökkäysaaltoa saatiin torjuttua, mutta kolmannella kamelin selkä taittui.

Ensimmäisen osan lopuksi vastaterroristien tehtävänä oli tuhota talo asettamalla kasapanos taloon sisälle ja ulos vastakkaisille nurkille, neljä panosta yhteensä. Tässä vastaterroristit onnistuivat lapsellisen helposti, koska terroristeilla unohtui ladata AK:t. (Kahdelta terroristilta loippui ilma heti ensimmäisen aallon kärkeen. Allekirjoittanut oli toinen näistä. Kyllä harmitti, kun jyvällä oli kolme vihulaista ja mutka rupeaa pärisemään.)

Ensimmäisessä osassa käytettiin spawnausmenetelmää, jossa kentälle pääsi takaisin aina, kun EA-pisteellä oli kaksi(tai enemmän) taistelijaa. EA-piste sijaitsi molemmilla reilun sadan metrin päässä itse toiminnasta.

Tässä välissä pidettiin ruokatauko.

Ruoan aikana saatanalliset Amerikkalaiset kylvivät kompleksin alueen täyteen hermokaasua, mutta onneksi iloiset terroristimme sattuivat olemaan kaikki syömässä, kun paska osui tuulettimeen.

Kaasun hälvettyä pelit jatkuivat. Ystävälliset terroristitiedemiehet olivat sillä aikaa sattuneet kehittämään vastalääkkeen hermokaasulle ja tuotanto oli täydessä vauhdissa. Vastalääkkeen komponentit oli ripoteltu alueelle tasaisesti ja ne piti toimittaa yksi kerrallaan EA-pisteelle. Tämä vaihe oli symmetrinen molemmille tiimeille, koska ystävälliset tiedemiehet olivat jättäneet myös vastaterroristeille komponentit noudettaviksi. Tässä saatiin mukavasti rähinää, kun spawnausaika oli lyhyempi(peliin sai palata yksin) ja tehtävät olivat symmetrisiä.

Terroristit olivat hieman ripeämpiä ja saivat toimitettua kaikki kuusi komponenttia turvaan vielä kun vastapuoli ihmetteli, mikä heihin iski.(Voin paljastaa, että se oli allekirjoittaneen sekalainen kuularyöppy.)

Jos jollekin on vielä epäselvää, niin pelasimme Henrin kanssa terroristeja.

Oppia on jo otettu, koskien pelien suunnittelua.
-Veikko Suihkonen-
Rajis
Jäsen
Jäsen

Post by Rajis »

Mitä sillä kumihanskalla tehtiin?
Mika Rajaniemi
Paranoia ry
Suomen Paintball-liitto

VS_001
Jäsen
Jäsen

Post by VS_001 »

VS_001 wrote:
Ensimmäisessä osassa terroristiryhmä piti hallussaan rakennuskompleksia, jossa säilytettiin kemiallisia aseita ja ohjuksia.(Kyllä, siellä oli ohjus. :)) Asemateriaalin kuljetuksessa tuli käyttää kumihansikkaita, jotta kantaja itse ei saastuisi.
Ne oli rekvisiittaa ja peliteknisiä hidasteita. Toi mukavasti lisää tunnelmaa.
-Veikko Suihkonen-
Orgil
Jäsen
Jäsen

Post by Orgil »

Kuulosti aika hyvältä pitääpä koittaa ottaa osaa seuraavaan nitrokkeeseen.
Arppa
Jäsen
Jäsen

Post by Arppa »

kuulosti mahtavalta, oliko pelikenttä mimmonen?
Totuus on tyranni.

URHO voittaa kaikki
VS_001
Jäsen
Jäsen

Post by VS_001 »

Pelikenttä oli parin hehtaarin metsäinen vanha maatila. Kenttäalue oli reilun pari sataa metriä pitkä ja jakautui puolittain metsään ja puskittuvaan peltoon. Keskellä oli vanha hirsitalo ja tallirakennus. Kenttä oli pienehkö, mutta varsin riittävä max 12-14h. porukalle. Nyt pelaajia oli yhdeksän ja se toimi silläkin mukavasti.
-Veikko Suihkonen-
Post Reply