Turun 2 Div. kierros 28.5.2006
Moderator: modet
Kaluston lisäystä on tapahtunut niin että käytössämme on Hapsun DM5 ja Penttilän ION varalle jos jotain kummaa tapahtuu.
Kiitoksia jätkille oikeen kovasti kun saadaan varalle kamaa. Viimeksikin noita mutkia meni telakalle vähän väliä joen tarpeeseen tulee.
Kiitoksia jätkille oikeen kovasti kun saadaan varalle kamaa. Viimeksikin noita mutkia meni telakalle vähän väliä joen tarpeeseen tulee.
Jos tuntuu siltä, etteivät aikuiset kuuntele tai ota asiaa vakavasti, älä luovuta. Voit aina soittaa Kiusattujen Tuki ry:n auttavaan puhelimeen 0800-9-7474. Puhelu on sinulle ilmainen, joten sinun ei tarvitse pelätä suuria puhelinkuluja.
Hyvä että on ees muutama mutka varalla, toivottavasti ilmapulloineen...
Tikkakoskella on yleensä ollut kattava työkalupakki mukana mutta nyt ei ota kuin pakolliset. Eli muistakaapa ottaa tarvittavat kalut mukaan. Minullakaan ei ole kuin omaan tarpeeseen, 6-kolo avaimia löytyy kyllä sekä tuuma että metriset mutta esim. ruuvimeisseleitä ei ole....
Tikkakoskella on yleensä ollut kattava työkalupakki mukana mutta nyt ei ota kuin pakolliset. Eli muistakaapa ottaa tarvittavat kalut mukaan. Minullakaan ei ole kuin omaan tarpeeseen, 6-kolo avaimia löytyy kyllä sekä tuuma että metriset mutta esim. ruuvimeisseleitä ei ole....
Coitus
Los Bastardos
Decoris prius facultas
Los Bastardos
Decoris prius facultas
Kaikkine romppeineen ovat nuo mutkat.Theimp wrote:Hyvä että on ees muutama mutka varalla, toivottavasti ilmapulloineen...
Nyt tuossa soittelin rajiksen kanssa niinkalustoon lisäytyy lock lid bulkkeja 10+ kpl(arvio) rajiksen toimesta. Kyseisiin bullkeihinhan mahtuu 160 palloa joten saamme, jos käytämmällä näitä pelkästään 200 kuulaa enemmän kentällä ja tämä hyvällä tuurilla se vaikuttanee johonkin.
Jos tuntuu siltä, etteivät aikuiset kuuntele tai ota asiaa vakavasti, älä luovuta. Voit aina soittaa Kiusattujen Tuki ry:n auttavaan puhelimeen 0800-9-7474. Puhelu on sinulle ilmainen, joten sinun ei tarvitse pelätä suuria puhelinkuluja.
- istuallaan
- Jäsen
jep ja jotkut vois palautella mulle niitä pattereita mitä lainasin viime turun reissulla.
5.Xtreme RäkänokatRajis wrote:1.Wipe
2.Evox
3.Xtreme
4.Paranoia
6.Voodoo (?)
Kivaa oli vaikka ei oikein pelifiilikseen päässy missään vaiheessa..
Paremminkin olis voinu mennä ja siihenkin oli erittäin hyvät mahdollisuudet!!
Märkää oli, välillä satoi vettä ihan kaatamalla ja välillä oli aurinkoistakin.
Slaidit meni helposti yli syndeistä. Aika kokemus tämäkin taas
Yllätys oli että mutkat toimi ongelmitta kosteudesta huolimatta, 2 kertaa taidettiin tarvia varamutkaa, itellä oli joku saatanan rantapallo fiidissä jumissa eikä ihan heti sieltä irronnu vaikka kuinka hakkas ja sormin törkki. Onneksi tuokin tapahtui kentälle mennessä eikä pelin aikana... Pallo ei hirveästi piippun hajonnut mutta meni kyllä ihan erisuuntaan kuin ammuit. Ja sitte noi soikeat ja yli-isot pallot seassa tuotti pulmaa...
Kiitos kaikille mukana olleille!!
Coitus
Los Bastardos
Decoris prius facultas
Los Bastardos
Decoris prius facultas
Jep
Pelit kulkivat kovasti kummasti. Liikkuvia joukkueita vastaan pärjättiin hyvin mutta sitten enemmän paikallaan olevia joukkueita vastaan oli ongelmia. Kenttä oli tosi kovasti auki keskeltä ja ainakin allekirjoittaneelle se oli aika uutta. Jotenkin tuntu että kenttää saatu kunnolla haltuun oikeen misään vaiheessa. Kuitenkin kai se jonkin verran hallussa oli kun kuitenkin voittoja tuli ja mitä katsoin että tällä kertaa jopa muutkin joukkuuet pelasi aika samoilla syndeillä kuin mekin, että sinänsä mitään erikoisuuksia meillä ei ollut.
Kilpailun voittaja Wipe me vietiin 4-0 ja sitten tappiot kärsittiin EWOXille ja kummallekkin xtremezin joukkueille. Tasapeli pelattiin Voodoo legacyn kanssa.
Omat pelit meni aika vaihtelevasti, mutta muutama kohta meni hyvin. Tuli tehtyä eka läpiajo etumiesten suojatessa ja tulipa juostua kentän poikki niin että sain kolme kaveria lataamaan meikkää ja japa pääsi rankaisemaan tiputtan koko pelissä yhteensä neljä jätkää. Niitä huonompia suorituksia tähän en jaksa jostain syystä kirjoittaa, mutta mainitaan että mansikka ei ole mulle se must paikka sen olen nyt todennut. Kerta riitti sitä hommaa.
Pelit kulkivat kovasti kummasti. Liikkuvia joukkueita vastaan pärjättiin hyvin mutta sitten enemmän paikallaan olevia joukkueita vastaan oli ongelmia. Kenttä oli tosi kovasti auki keskeltä ja ainakin allekirjoittaneelle se oli aika uutta. Jotenkin tuntu että kenttää saatu kunnolla haltuun oikeen misään vaiheessa. Kuitenkin kai se jonkin verran hallussa oli kun kuitenkin voittoja tuli ja mitä katsoin että tällä kertaa jopa muutkin joukkuuet pelasi aika samoilla syndeillä kuin mekin, että sinänsä mitään erikoisuuksia meillä ei ollut.
Kilpailun voittaja Wipe me vietiin 4-0 ja sitten tappiot kärsittiin EWOXille ja kummallekkin xtremezin joukkueille. Tasapeli pelattiin Voodoo legacyn kanssa.
Omat pelit meni aika vaihtelevasti, mutta muutama kohta meni hyvin. Tuli tehtyä eka läpiajo etumiesten suojatessa ja tulipa juostua kentän poikki niin että sain kolme kaveria lataamaan meikkää ja japa pääsi rankaisemaan tiputtan koko pelissä yhteensä neljä jätkää. Niitä huonompia suorituksia tähän en jaksa jostain syystä kirjoittaa, mutta mainitaan että mansikka ei ole mulle se must paikka sen olen nyt todennut. Kerta riitti sitä hommaa.
Kiitos minunkin puolestani, itelläni varsinkin Wipe peli oli mukavaa mättöä. Yksi asia ainakin tuli itselleni mieleen jatkoa ajatellen. Ennen viimeistä peliä kannattaa viimeistään summata porukalle missä ollaan menossa. Nytkin olisi nähtävästi "aikaa pelaamalla" ja ottamalla tasapeli viimeisessä saatu siitä yksi piste ja noustu kolmanneksi. Korjatkaa jos olen väärässä. Eli nythän tilanne oli se, että 3., 4. ja 5. oli 16 pistettä ja plussasaldo ratkaisi tilanteen.
Sinänsä tuo ajan peluu on vähän kyseenalaista, mutta ei tietenkään kiellettyä, tuohan on normaali tilanne kun Suomi on 3-0 häviöllä Ruotsille jääkiekossa...
Lisäksi tuota pelaajien kierrättämistä olisi mielestäni jonkin verran harkittava, vaikka jotenkin siten että vain kahta kaveria kierrättää ja heitäkin siten että toinen pelaa ensimmäiset puolet peleistä ja toinen toisen puolen. Siten hommaa ei joka pelikerralla tarvitse miettiä uusiksi.
Mutta kaiken kaikkiaan varsin mukava reissu sijasta huolimatta, tuohan osoittaa että top 6 mukana olleista oli hyvin tasaisia. Jännittävä sarja tulossa varmastikin...
Sinänsä tuo ajan peluu on vähän kyseenalaista, mutta ei tietenkään kiellettyä, tuohan on normaali tilanne kun Suomi on 3-0 häviöllä Ruotsille jääkiekossa...
Lisäksi tuota pelaajien kierrättämistä olisi mielestäni jonkin verran harkittava, vaikka jotenkin siten että vain kahta kaveria kierrättää ja heitäkin siten että toinen pelaa ensimmäiset puolet peleistä ja toinen toisen puolen. Siten hommaa ei joka pelikerralla tarvitse miettiä uusiksi.
Mutta kaiken kaikkiaan varsin mukava reissu sijasta huolimatta, tuohan osoittaa että top 6 mukana olleista oli hyvin tasaisia. Jännittävä sarja tulossa varmastikin...
Antti.Tikkakoski [at] destia . fi
040 749 1441
040 749 1441
- istuallaan
- Jäsen
Mulla oli hitusen tympeetä _yllättäen_ seistä kentän reunalla 4/9 peliä. Tiimi kuulan käyttäminen tuli minulle "kalliiksi" jo noiden vaihtojen takia sekä että pelasin vain yhdellä puikolla per peli. Olisi ollut mukava tietää etukäteen, etten saakkaan pelata kuin 5 peliä toisten pelatessa vähintään 7/9. Info tuli vasta kun kentällelähdönaika oli käsillä. Toisaalta lohduttaa että saan pitää loput kuulat itelläni. Olen tämän asian kanssa ok, mutta tuleviin peleihin ilmottaudun vain varamieheksi. Tottakai meijän sijoitus olisi ollut huonompi jos olisin pelannut 7/9 peliä. Olen tasoltani heikompi, mitä kanssa pelaajani, myönnän sen. Minulla oli hauskaa, mutta tämä jätti kylläki ikävän jälkimaun. Haluan kehittyä hyväksi siinä missä tekin. Haluan pelata, oppia, kehittyä saman tasoisiksi kuin tekin, että pääsen pelaamaan jatkossakin muuallakin kuin kentän reunalla isommissa turnauksissa. Nyt on sijoittuminen tärkeintä ja kapteenit tekevät ratkaisut, mutta toivoisin että se tapahtuisi niin, että kaikkia kuullaan.AT wrote:Lisäksi tuota pelaajien kierrättämistä olisi mielestäni jonkin verran harkittava, vaikka jotenkin siten että vain kahta kaveria kierrättää ja heitäkin siten että toinen pelaa ensimmäiset puolet peleistä ja toinen toisen puolen. Siten hommaa ei joka pelikerralla tarvitse miettiä uusiksi.
Kiitoksia vaan pojille. Mulla oli oikein hauskaa ja oli ihanaa pelata
Johanna Lammassaari
Tikkakosken kans tänään puhuttiin että ois ihan hyvä systeemi että kierrokselle lähtis vaan 5 tyyppiä niin ei tarvis koko ajan kierrättää porukkaa. Tai jos lähtee 6 niin ykson sitte ihan vaan varamies jos joku sattuu loukkantumaan tms..
Mika Rajaniemi
Paranoia ry
Suomen Paintball-liitto
"On käräjät, hovi ja oman käden oikeus, ja oman käden oikeus on se korkein vitun oikeus"
Paranoia ry
Suomen Paintball-liitto
"On käräjät, hovi ja oman käden oikeus, ja oman käden oikeus on se korkein vitun oikeus"
tästä on puhuttu moneenkin kertaan...Rajis wrote:Tikkakosken kans tänään puhuttiin että ois ihan hyvä systeemi että kierrokselle lähtis vaan 5 tyyppiä niin ei tarvis koko ajan kierrättää porukkaa. Tai jos lähtee 6 niin ykson sitte ihan vaan varamies jos joku sattuu loukkantumaan tms..
nyt vaan tulee sellanen tilanne et pitää alkaa tekeen päätöksiä.
Muutetaan systeemi niin että 5 lähtee pelaan + yks tai kaks varalle.
Katotaanpa Tampereen kohdalla miten käy... (Julkaisen ehdotukseni lähtijöistä tässä piankkoin).
Je tuosta pisteistä niin Voodoo Legacy oli 14 pisteessä ja niillä oli viimeinen peli turneessa joten jos ne ois voittanu niin he ois menny meistä ohi body countissakin, joten en nähnyt tarpeelliseksi pelata aikaa.AT wrote:Kiitos minunkin puolestani, itelläni varsinkin Wipe peli oli mukavaa mättöä. Yksi asia ainakin tuli itselleni mieleen jatkoa ajatellen. Ennen viimeistä peliä kannattaa viimeistään summata porukalle missä ollaan menossa. Nytkin olisi nähtävästi "aikaa pelaamalla" ja ottamalla tasapeli viimeisessä saatu siitä yksi piste ja noustu kolmanneksi. Korjatkaa jos olen väärässä. Eli nythän tilanne oli se, että 3., 4. ja 5. oli 16 pistettä ja plussasaldo ratkaisi tilanteen.
Olen pahoillani jos johannalle tuli yllättäin tämä että pelasi vähemmän. YV:ssä sanoin että peliaikasi väheni kun saatiin japa lähtemään ja lauantaina sanoin suomeksi sinulle että pelaat noin puolet, joka oli toki myöhään jo sekin.
Pallolaskusta ymmärrän että tulee sanomista ja siitä voidaan mun puolesta keskustella tai ainakin muuttaa systeemiä tulevaisuuteen. Bulkkien määrästä napina on ihan vitusta, koska aina toiset ampuu enemmän kuin toiset. Johannalekkin on annettu toivomus että opettelee ampumaan ja se tarkoittaa myös sitä että ampuu enemmän. Jos mulla ois ollu enemmän bulkkeja oisin ampunu vielä enemmän kuten moni muukin.
Helpointa on tosiaan tuo että otetaan viisi jamppaa kiekalle ja yksi suoraan varalle. Mutta paras systeemi oisi se että olisi 2 varalla olevaa kaveria jotka voi vastustajaa silmällä pitäen laittaa kentälle, mutta tällöin tämä vaihto pitäisi tuoda lisäarvoa kentälle jollekkin osa-alueelle, ei heikentää.
Muutenkin pelilinjaukset pitäisi olla jo aikaa sitten sovittu peluuttamisen ja muun kohdalta. Sen takia minä peluutin tuollaisella kompromissillä tuolla turussa.
Peluuttamisesta olin käynyt keskustelun puheenjohtajan ja kilpabossin kanssa ja kumpikin sanoi että se käy.
Oma ehdotukseni on että siirrytään sitten kai siihen että valkataan 5 kaveria ja yksi varalle, mutta tässä on se että miksi osa edes maksoi neljää kierrosta tai jne jos tähän systeemiin nyt siirrytään.
Nyt kun eka kierros on mennyt niin vasta näihin asioihin paneudutaan ei näin
Tuosta maksamisesta;Orgil wrote: Muutenkin pelilinjaukset pitäisi olla jo aikaa sitten sovittu peluuttamisen ja muun kohdalta. Sen takia minä peluutin tuollaisella kompromissillä tuolla turussa.
Peluuttamisesta olin käynyt keskustelun puheenjohtajan ja kilpabossin kanssa ja kumpikin sanoi että se käy.
Oma ehdotukseni on että siirrytään sitten kai siihen että valkataan 5 kaveria ja yksi varalle, mutta tässä on se että miksi osa edes maksoi neljää kierrosta tai jne jos tähän systeemiin nyt siirrytään.
Nyt kun eka kierros on mennyt niin vasta näihin asioihin paneudutaan ei näin
Ei ollut sellaista porukkaa jotka olis sitoutuneet pelaamaan väh. 4 kierrosta.
--> tästä syystä oli pakko toimia niinkuin toimittiin.
Kaikille kerrottiin että maksaa ja pelaa minkä pelaa. Rahat saa kauden lopussa takaisin, riippuen siitä montako kierrosta pelasi.
Voi veljet! Onkohan mulla joku foorumi sokeus, kun en mistään löydä kertomusta jossa sanotaan että joku muu kuin itse voi estää oman pelaamisensa näillä maksaneilla kiekoilla. Tähän ei edes vihjata täällä eikä siitä ole missään isoon ääneen puhuttu. Olen petenkin kanssa tästä puhunut kun osa haluua menestystä. Kun taas toiset haluaa treeniä ja kokemusta, eikä kummallakaan porukalla ole oikein selvillä mitä haetaan eikä tähän linjausta ole.
Mitä Paranoia hakee 2 divarista? Itse olen sombaillut näiden kahden asian välillä ja tehnty kompromissin turussa. Tämä komromissi pelaaminen ei voi jatkua. Linjausta oisi kiva saada tai oisi ollut jo kiva saada.
Linjausta voi tehdä yksin porukalla, mutta tehdään se.
Minä en ole asemassa joka tämän linjauksen tekee.
Tämän päätös proseduurin päättää pete. Pete voi tehdä päätöksen yksin tai sitten päätöksen tekoa voidaan jakaa peten määräämälle porukalle niin kuin hän haluaa.
Mitä Paranoia hakee 2 divarista? Itse olen sombaillut näiden kahden asian välillä ja tehnty kompromissin turussa. Tämä komromissi pelaaminen ei voi jatkua. Linjausta oisi kiva saada tai oisi ollut jo kiva saada.
Linjausta voi tehdä yksin porukalla, mutta tehdään se.
Minä en ole asemassa joka tämän linjauksen tekee.
Tämän päätös proseduurin päättää pete. Pete voi tehdä päätöksen yksin tai sitten päätöksen tekoa voidaan jakaa peten määräämälle porukalle niin kuin hän haluaa.
- japakkomies
- Jäsen
Tämä pitää paikkansa. Kilpavastaavalla on vastuu kilpatoiminnasta, tai hänen estyessään Varakilpavastaavalla. Kilpavastava päättää ensikädessä koko sirkuksesta ja sen toteutuksesta, aivan kuten scenariovastaava metsäpuolella. Hallitus ei tähän toimintaan puutu, ellei sitä hallitukselta pyydetä. Tähän riittää yksikin pyyntö.Orgil wrote:Minä en ole asemassa joka tämän linjauksen tekee.
Itse näkisin tässä tilanteessa kaksi toimintamallia (tämä on henk. koht. mielipide) : (1)Kilpapuolella pidetään kokous johon mahdollisimman moni pelaaja osallistuu. Ennen kokousta jokainen pelaaja valmistelee oman kantansa kyseessä oleviin asioihin ja perustelut niille sekä esittää ne kokouksessa. Jonka jälkeen vaikkapa äänestetään kuinka jatkossa toimitaan.
(2) Kilpavastaava päättää yhä kuinka toimitaan ja se on sillä siisti, ellei siitä sitten valiteta.
Kaikki haluaa, että systeemi on reilu. Moni haluaa myös menestyä. Nämä kaksi asiaa voivat olla hyvinkin ristiriidassa sen suhteen, kun päätetään kuka pelaa ja missä. Tämän vuoksi tarvittaisi käytäntö, joka olisi mahdollisimman selkeä ja tasapuolinen niin, että asioissa ei ole epäselvyyksiä ja kaikilla on hyvä mieli (koko homman pointti!). Edellä mainitun selkeyden ja tasapuolisuuden saavuttaminen voi olla hyvinkin hankalaa, mutta yksi asia on varma: tätä asiaa ei sonnanheittelykisalla voida ratkaista.
UGH.
Jarmo Häivälä
Paranoia ry
Voittaminen on häviäjien hommaa. Minä tykkään pelata.
Paranoia ry
Voittaminen on häviäjien hommaa. Minä tykkään pelata.
Jep tuossa palaverissä mietitään mitä kaudelta halutaan ja mitä halutaan saavuttaa. Näiden linjausten perusteella tehdään päätökset miten pelataan ja mitä.Japakkomies wrote:Tämä pitää paikkansa. Kilpavastaavalla on vastuu kilpatoiminnasta, tai hänen estyessään Varakilpavastaavalla. Kilpavastava päättää ensikädessä koko sirkuksesta ja sen toteutuksesta, aivan kuten scenariovastaava metsäpuolella. Hallitus ei tähän toimintaan puutu, ellei sitä hallitukselta pyydetä. Tähän riittää yksikin pyyntö.Orgil wrote:Minä en ole asemassa joka tämän linjauksen tekee.
Itse näkisin tässä tilanteessa kaksi toimintamallia (tämä on henk. koht. mielipide) : (1)Kilpapuolella pidetään kokous johon mahdollisimman moni pelaaja osallistuu. Ennen kokousta jokainen pelaaja valmistelee oman kantansa kyseessä oleviin asioihin ja perustelut niille sekä esittää ne kokouksessa. Jonka jälkeen vaikkapa äänestetään kuinka jatkossa toimitaan.
(2) Kilpavastaava päättää yhä kuinka toimitaan ja se on sillä siisti, ellei siitä sitten valiteta.
Kaikki haluaa, että systeemi on reilu. Moni haluaa myös menestyä. Nämä kaksi asiaa voivat olla hyvinkin ristiriidassa sen suhteen, kun päätetään kuka pelaa ja missä. Tämän vuoksi tarvittaisi käytäntö, joka olisi mahdollisimman selkeä ja tasapuolinen niin, että asioissa ei ole epäselvyyksiä ja kaikilla on hyvä mieli (koko homman pointti!). Edellä mainitun selkeyden ja tasapuolisuuden saavuttaminen voi olla hyvinkin hankalaa, mutta yksi asia on varma: tätä asiaa ei sonnanheittelykisalla voida ratkaista.
UGH.