Divaria ens kesänä?

ilmoitukset turnauksista + ilmoittautumiset

Moderator: modet

Sarja

1. Divari (7-man)
1
7%
2. Divari (5-man) pelkkä subi
9
60%
2. Divari (5-man) metsä + subi
3
20%
joku muu, mikä ?
0
No votes
kanada
2
13%

Total votes: 15

Pete
Site Admin
Site Admin

Divaria ens kesänä?

Post by Pete »

jos pelataan niin mikä olis se sarja mihin lähettäs mukaan??

lue lisää:
http://www.splatweb.net/www/splatboard/ ... hp?t=19557

ja äänestä + kommentoi oma mielipiteesi tänne
Petri Honkala
Paranoia / Ruma Q

>> Powerplay | JT USA | NXe | Severe Paintball <<
Jussi
Jäsen
Jäsen

Post by Jussi »

Mun mielestä 2-divari ja pelkkä subi, koska en usko että saadaan kuitenkaan aktivoitua meidän metsäpelaajia mukaan kilpailemaan vaikka osa kierroksista pelattaisiinkin metsäkentällä.piste.
Si! Dis is Jose Pedro Alvarez. Solid dictatorship and drugtrafficing since 1978.

Any of you homos touch my stuff, I'll kill ya.
japakkomies
Jäsen
Jäsen

Post by japakkomies »

Olen optimisti, sanon 2. Divari + skutsi. Toivon, etten ole kauhean väärässä...
Jarmo Häivälä
Paranoia ry

Voittaminen on häviäjien hommaa. Minä tykkään pelata.
Rajis
Jäsen
Jäsen

Post by Rajis »

2divari/pelkkä subi. Samaa mieltä kuin jussi.. Pitäs olla ainaki se kymmenen heppua joukkueessa että sais sitte joka peliin edes sen 7-manin.
Mika Rajaniemi
Paranoia ry
Suomen Paintball-liitto

"On käräjät, hovi ja oman käden oikeus, ja oman käden oikeus on se korkein vitun oikeus"
istuallaan
Jäsen
Jäsen

Post by istuallaan »

Ääni meni 5 man ja sub. Itsellä ei ole ainakaan VIELÄ kiinnostusta siihen mehtäkilpaan.
Johanna Lammassaari
Theimp

Post by Theimp »

Mulle oikeestaan sama millä formaatilla ja mikä kenttä mut ääni meni 2.divariin ja subi kentälle.
Olettaen tietysti että tuo 2.divari tulee ensikesänä.

Ehdottaisinkin että tässä nyt vähän käydään läpi tuota tulevaa kesää, mimmosella systeemillä tässä lähdetään etenemään ja tuohon splatwebin kyselyyn olisi varmaan hyvä vastata jos sillä tosiaan pystyy vaikuttaa mitä ja miten ensikesänä pelataan.

Itellä ollu mielessä että jos ei ihan kaikkia omia rahoja tartisi käyttää turnauksiin, jos sitä joitain sponsoreita saisi kerättyä. Suoraa rahaa voi olla vaikea saada mut jos esim. paikallinen taksifirma lainaisi pikkubussin käyttöön jolla olisi mukava sitten matkustaa koko porukalla jonnekkin helevetin kuuseen ;)
Coitus

Los Bastardos
Decoris prius facultas
Petke

Post by Petke »

Vastaan Kanada...

No joo oikeesti, ääni menee tolle 5-man 2-divarille ja pelkälle subille. Mut ei mua haittaa vaikka oliski puskahommia...
Rajis
Jäsen
Jäsen

Post by Rajis »

Theimp wrote:Mulle oikeestaan sama millä formaatilla ja mikä kenttä mut ääni meni 2.divariin ja subi kentälle.

Ehdottaisinkin että tässä nyt vähän käydään läpi tuota tulevaa kesää, mimmosella systeemillä tässä lähdetään etenemään ja tuohon splatwebin kyselyyn olisi varmaan hyvä vastata jos sillä tosiaan pystyy vaikuttaa mitä ja miten ensikesänä pelataan.

Itellä ollu mielessä että jos ei ihan kaikkia omia rahoja tartisi käyttää turnauksiin, jos sitä joitain sponsoreita saisi kerättyä. Suoraa rahaa voi olla vaikea saada mut jos esim. paikallinen taksifirma lainaisi pikkubussin käyttöön jolla olisi mukava sitten matkustaa koko porukalla jonnekkin helevetin kuuseen ;)
Pitäs varmaan päättää tiimille joku johtaja tai suorittaa jonkinlaista tehtävänjakoa. Ois kyl mahtava ku sais jonku hyvän sponsori diilin.. pitää ruveta miettiin että mitä muutakin vois kysyä ku tota taksia.. Miten ois esim Jounilta jotain peli paitoja tai kuula sopparia..

Mua ei henk koht haittaa vaikka pelattas 1-divaria.. Enemmän mietityttää se että saadaanko tarpeeksi porukkaa kasaan..
Mika Rajaniemi
Paranoia ry
Suomen Paintball-liitto

"On käräjät, hovi ja oman käden oikeus, ja oman käden oikeus on se korkein vitun oikeus"
Theimp

Post by Theimp »

Rajis wrote:
Theimp wrote:Mulle oikeestaan sama millä formaatilla ja mikä kenttä mut ääni meni 2.divariin ja subi kentälle.

Pitäs varmaan päättää tiimille joku johtaja tai suorittaa jonkinlaista tehtävänjakoa. Ois kyl mahtava ku sais jonku hyvän sponsori diilin.. pitää ruveta miettiin että mitä muutakin vois kysyä ku tota taksia.. Miten ois esim Jounilta jotain peli paitoja tai kuula sopparia..

Mua ei henk koht haittaa vaikka pelattas 1-divaria.. Enemmän mietityttää se että saadaanko tarpeeksi porukkaa kasaan..
Niin, jos nyt sitten ihan paperilla alettais laittamaan asioita tästä aiheesta.
Tiimin kokoonpano näyttäisi nyt seuraavalta:
Spitfireltä olisi Minä, Jani (petke) ja Tikkakosken Antti.
Mites teidän porukalla on kiinnostuneita divariin?

Rahalle käyttöä on ainakin seuraavissa asioissa:
- Pallot
- Matkat (etelä-suomeen on aika pitkä matka)
- Lisenssit (oletan että pakolliset 2.divarissakin jo vakuutuksen vuoksi)
- Pii-leimainen pullo (monellako jo on? ja onko lopuksi pakollinne tuo pii-leima 2.divarissa)
- eväät
- Mahdollisesti majoitus (Riippuu monestakin asiasta)
- Osallistumismaksut

Kuluja voisi kattaa seuraavanlaisesti:
- Paikallisia yrittäjiä sponsoriksi ( Tod. Näk. helpoiten lähtevät sponsoroimaan tuotteilla kuin suoralla rahalla. Esim paikallisesta marketista eväät, huoltoasemalta bensaa/naftaa..)
- Kerätään kolehti (esim. 5e/kk)
- Jounilta pallodiili
- Loput omasta kukkarosta

Sponsoreita kyselemään olisi sopiva mies semmoinen jolta tuo puhuminen onnistuu paremmin kuin hyvin. Myöskin voisi tehdä myyvän esitteen josta selviää kaikki oleellinen.

Pelipaidoista sen verran että meillä semmoisia ei vielä ole mutta teillä ilmeisesti kaikilla on? Onko järkevämpää meidän sitten hankkia samankaltaiset kuin teillä vai hankitaanko ihan uudet paidat? Ja onko lopuksi merkistystä jos tiimillä ei nyt ihan samanlaiset paidat oo...

Niin ja oletuksena nyt on että ensikesänä pelataan jompaakumpaa divaria.

Kommentoikaa!
Coitus

Los Bastardos
Decoris prius facultas
Rajis
Jäsen
Jäsen

Post by Rajis »

Paranoia: Pete, Japa, Jussi, Henri, Johanna, Sami ja minä. Micke oli jossain vaiheessa vissiinki lähös mut tämän hetkistä tilannetta en tiiä..?

Meillä ei taida paljo pii leimasia pulloja olla muutaku Petellä. Jos kaikki ei saa talven aikana hommattu omaa ni oiskohan mahd esim vuokrata Jounilta.. Ja paranoialla on jo jonkinlaista diiliä noista palloista mut tietysti sitä vois koittaa viel kehitellä.

Tietysti otetaan sponsseja niin paljo ku saadaan.
Mun mielestä bensat, majotukset jne periaattella et jokainen maksaa oman osansa. Safkat yms "henkilökohtaiset" tavarat jokainen maksakoon/ostakoon itse mitä tarvii.. Siis jos ei avustuksia mistään saada.

Niin väliäkö sillä vaikka kaikilla ei oiskaan pelipaitaa mut oishan vähä fiksumman näkönen ku ois samanlaiset paidat ja painatukset...

Petehän ainaki on hyvä suustansa eikä sillä muutenkaan oo mitään tekemistä :D
Mika Rajaniemi
Paranoia ry
Suomen Paintball-liitto

Rajis
Jäsen
Jäsen

Post by Rajis »

Rajis wrote:Paranoia: Pete, Japa, Jussi, Henri, Johanna, Sami ja minä. Micke oli jossain vaiheessa vissiinki lähös mut tämän hetkistä tilannetta en tiiä..?

Meillä ei taida paljo pii leimasia pulloja olla muutaku Petellä. Jos kaikki ei saa talven aikana hommattu omaa ni oiskohan mahd esim vuokrata Jounilta.. Ja paranoialla on jo jonkinlaista diiliä noista palloista mut tietysti sitä vois koittaa viel kehitellä.

Tietysti otetaan sponsseja niin paljo ku saadaan.
Mun mielestä bensat, majotukset jne periaattella et jokainen maksaa oman osansa. Safkat yms "henkilökohtaiset" tavarat jokainen maksakoon/ostakoon itse mitä tarvii.. Siis jos ei avustuksia mistään saada.

Niin väliäkö sillä vaikka kaikilla ei oiskaan pelipaitaa mut oishan vähä fiksumman näkönen ku ois samanlaiset paidat ja painatukset...

Petehän ainaki on hyvä suustansa eikä sillä muutenkaan oo mitään tekemistä :D
Niin ja nämä ovat tietysti vain minun mielipiteitä..
Mika Rajaniemi
Paranoia ry
Suomen Paintball-liitto

Pete
Site Admin
Site Admin

Post by Pete »

sama sen väliä ku tuota tekemistä ei ole :D :D
(mieluiten miten vaan :wink: )

Joo...
tuo ruoka puoli on hyvä jos jokainen maksaa / hoitaa ite.
Tietty voidaan miettiä et jos on jotain mahdollisuuttaa tehdä ruokaa ni sitten tehdään porukalla mutta jos ei ole ni jokainen hoita ku syö kuitenkin eri määrän jokainen.

Tuota pii -leima pulloa luultavasti tullaan vaatimaan pelattiin sitten missä sarjassa tahansa! se on kuitenkin sbpl:n hommia ni se tulee sen vaatimaan.
ELI KANNATTAA PITÄÄ SILMÄT AUKI JA LUKEA SPLATWEB:ä ja voidaan tietty kysyä jounilta tarjous X määrästä pii pulloja + regu.

Noi kulku jutut voidaan hoitaa mahdollisimman paljon yhteiskyydityksillä.
= maksetaan jokainen osamme koko löpö määrästä.

Tuo pallo homma hoidetaan mieluiten jounin kans (luultavasti paranoian hinnoista ei hirveesti ainakaan saada pois) ja kaikki ammutut pallot lasketaan yhteiseen kassaan ja jaetaan pelaajien kesken ja jokainen maksaa omansa!!

jos jotain jäi kommentoimatti niin kertokaa tai antakaa paukkua palautetta!!
Petri Honkala
Paranoia / Ruma Q

Pete
Site Admin
Site Admin

Post by Pete »

niin tosiaan noi pelipaidat...

eli sama jos kysytään ensin jounilta et mitä maksaa samanlaiset koko teamille ja jos ovat liian kalliita ni sitten vaikka Emprol:lta ja jos ei sittenkään
tärppää ni sitten:

Ostetaan halvimmat mahdolliset yks väriset pitkähihaiset paidat ja sprayta :D :D
Petri Honkala
Paranoia / Ruma Q

Theimp

Post by Theimp »

Tottakai jokainen maksaa oman osansa kuluista mutta mielestäni olisi järkevää jos saadaan sponsoireta hankittua niin ottaa sponsoreina se mitä on saatavissa. Tuo ruokapuolikin tod. näk. hoituu siten että turnauksen jälkeen pizzalle tai vastaavalle koko porukalla suunnataan, joten jos jotain matkaevästä (kaljaa tai muuta ;)) on mahdollista sponsorina saada niin mielestäni se on vain positiivistä.
Pitäisikö nyt sitten päättä tai miettia että kerätäänkö jotain tiimin yhteistä rahastoa josta sitten maksellaan osallistumiset, matkakustannusket, pallot ym. mitä onkaan mahdollista maksaa.
Mielsetäni tämmöinen olisi järkevää!
Mitä mieltä muu "tiimi"?

Kerroin oman mielipiteeni tuonne splätwebbiin ensivuoden 2.divarista.
Jos jollain jotain eriävä mielipidettä niin varmaan kannattaa esittää!

Itse näkisin powerseriesin perusteella että meillä on mahdollisuutta oikeestikkin pärjätä kakkos, ehkä jopa ykkäs divarissa jos lähdetään tulosta tekemään eikä vain kokeilemaan! Oikeestaan Spitfiren tulosta tekevin kokoonpano on nyt mukana ja ei tuo paranoian tuloskaan ollut mielestäni mitenkään huono, vaan päin vaistoin erittäin hyvä! Eri asia tietenkin mitä itse olitte lähteny hakemaan?!
Tähän kun lasketaan että Spifirellä tarkoitus vetää reball-treenejä joulukkuun alusta tammikuun loppuun JOKA mahdollinen sunnuntai niin en jaksa uskoa että tuloslistalla ihan viimeisenä keikutaan!
Jos kiinnostusta on niin reball-treeniin pääsee kyllä halukkaat mukaan, sisähalli ja todellakin edulliseen hintaan!

Tässä näitä mun mietteitä, kommentteja!
Coitus

Los Bastardos
Decoris prius facultas
Rajis
Jäsen
Jäsen

Post by Rajis »

Juuh.. ihan hyvin olit Kimmo kirjotellu.. paitsi että ite oon edelleen pelkän subin kannalla ja Ylivieska ja Nivala on pohjois-pohjanmaata :evil:

Peten kans oli tos jotain puhetta tuosta sponssi hommasta.. voi olla meleko vaikeeta saada sponsoreita jos ei sit joku tuttu omista jotain yritystä.. Jokainen voi ite mielessään miettiä et mitä esim joku ruokakauppias miettii ku siltä menee tyyppi kyseleen sponssia pantballin divariin.. ku sit taas ois esim joku jalkapalloseura ni vois irrota ihan helposti. Paintti on viel niin tuntematon laji varsinki vanhempien ihmisten piireissä..
Mika Rajaniemi
Paranoia ry
Suomen Paintball-liitto

Theimp

Post by Theimp »

Tuon metsäkentän vedin mukaan siksi että, jos muutamalla metsäkierroksella saadaan mukaan muutamia enemmän metsästä kiinnostuneita tiimejä nostamaan osallistuja määrä ja täten 2. divari toteutuu. Jos vain kolmesta kierroksesta pisteet lasketaan niin tällöinhän tuonne metsään ei ole pakko mennä.
Pahoittelen suuresti tätä maantieteellistä aukkoa sivistyksessäni, jotenkin täältä etelä-pohjanmaalta ajattelin Ykan olevan vielä keski-pohjanmaata.

Ei tuo sponsoreiden saanti varmastikkaan ole helppoa, mutta js yritys haluaa urheilua/harrastusta tukea niin ei tämä laji välttämättä ongelmaa tee. Ja toki moni yritys varmasti tukee jo muita paikallisia urheilioijoita joihin sponsoribudjetti käytetty. Mutta todennäköisesti kuitenkin on helpompi saada nyt esim. vaikka limsakori kuin 50e rahaa.
Ja tämähän oli vain ehdotus yhteisiä kuluja kattamaan.
Coitus

Los Bastardos
Decoris prius facultas
istuallaan
Jäsen
Jäsen

Post by istuallaan »

Ruokapuoli: Saisin suht helposti Poutun sponssaamaan makkaraa. Valitettavasti ei ole eineksiä. Isäntä pystyy ostamaan "epäkuranttia" lihaa pilkkahintaan. Eli lihassa ei ole muuta vikaa kuin joku jänteen pätkä, muoto tai paino. Ehkä kuitenkin parempi hoitaa homma itse, tai sitten "nyyttäri" periaatteella. Kannatan enempi ensimmäistä.

Pullot: Itseä toki kiinnostaa tuo pullo+regu diili. Itsellänihän ei ole näitä, joten ainahan se hinnan kutistuminen parilla eurolla alentaa kynnystä ostaa.

Matkat: kimppakyyti/minibussi. Bensasta jokainen maksaa osuutensa.

Pallot: Hyvä sopimus on jo olemassa(?).

Kannatan sekä kolehtia, ja tuoreempana ehdotuksena taksvärkkiä.

Olisihan se makiaa, että saatas joku sponssaamaan toimintaa rahalla. Mutta ei se vichy korikaan huono ole. Nesteen saantihan on tosi tärkeetä. Tarpeellisia suoloja siinäkin ainakin on. Matkat ja kuulat tekevät kaikista isoimman menoerän. Siksi ajattelin tuota taksvärkkiä, mutta onko siihen sitten kenelläkään aikaa/halua.
Johanna Lammassaari
Orgil
Jäsen
Jäsen

Post by Orgil »

Rajis wrote:Paranoia: Pete, Japa, Jussi, Henri, Johanna, Sami ja minä. Micke oli jossain vaiheessa vissiinki lähös mut tämän hetkistä tilannetta en tiiä..?

:D
No niin taas on rajis kääntänyt katseen alamaailmoihin ja unohtanut sen yhden vielä komeamman kaverin laskuista mutta annettakoon se hänelle pienelle anteeksi :lol:

enkä laskisi tästä porukasta pois teroa eli bleahhia saattaa olla hyvin että lähtee johonkin systeemiin mukaan. Itsellä jännää lähinnä tuo kesän sijainti tällä hetkellä mutta eiköhän se paikka löydy.

Sitten asiaan Pallodiili meillä on ja en usko että enää siitä paranee. Muita sponsseja ois hieno saada mutta ainakin täällä ykan seudulla se vaatii tuttuja töihin ja jne että jotain voi saada kuitenkin me lähdetään vääntää 2 divaria ja jos sitä ei järjestetä kuten viime vuonna oli niin mun mielestä mennään sitten kuuboilee 1 divariin. Pakko on pelejä saada alle eihän sitä muuten tuu mitään.
Arppa
Jäsen
Jäsen

Post by Arppa »

mukana ollaan aina kun on mahdollista eli aina minua ei henk koht haittaa missä pelataan ja mitä kunhan vaan pelataan mut ääni meni subi ja mettä 2 kakkoseen vaihtelu virkistää :wink:
Totuus on tyranni.

URHO voittaa kaikki
Tohtori
Jäsen
Jäsen

Post by Tohtori »

Mina en hirviasti perusta kilpailemisesta, joten vastasin kanala ...öh siis Kanada.
Minä vaan
Post Reply